Новій Україні потрібна нова школа, а новій школі - новий учитель,
який поєднує в собі високу духовність і педагогічну майстерність,
що формується і вдосконалюється протягом практичної роботи в школі.
Майстерність вихователя не мистецтво, а спеціальність, якій треба
навчатись. Наявності професійних знань, педагогічних навичок і вмінь
занадто мало, щоб учитель міг дійсно заволодіти серцями своїх вихованців
і повсякденно впливати на їхню діяльність і поведінку, на їхнє самовиховання.
Щоб це відбулося, йому потрібно бути яскравою особистістю. В цьому і полягає
головна специфіка педагогічної праці. «Золоте зерно душі» кожної дитини,
потрапляючи на родючий грунт національного виховання, дає пагони добра,
правди, гідності, гордості.
Виховання учнів нашої школи здійснюється в контексті національної і
загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес,
ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси
особистості, суспільства, держави та нації.
Згідно з основними орієнтирами виховання учнів у процесі поетапної реалізації,
класні керівники нашої школи керуються особистісно-орієнтованим підходом до
інтересів, потреб, здібностей, нахилів кожного учня, тим самим, створюючи умови
для вдосконалення на основі національних та загальнолюдських цінностей.
Виходячи з того, що дитина є суб'єктом виховного процесу, створюють умови
для осмислення суті моральних правил і норм, їх доцільність, добровільність
їх сприйняття.
Для реалізації основних орієнтирів виховання створюються в нашій школі
психолого-педагогічні умови, враховуючи вікові та індивідуальні особливості
кожного учня, урізноманітнюється вибір доцільного змісту, форм і методів та
відповідних виховних технологій.
У цьому навчальному році МО класних керівників працює над вирішенням першочергових
завдань навчання та виховання учнів у сучасних умовах згідно плану. Особлива увага
звертається на профілактику правопорушень. Ця ланка роботи вивчається дирекцією і
підсумок підводиться у вигляді наказу по школі. Завдяки кропіткій роботі жодного учня
школи нема на обліку в кримінальній міліції та у службі в справах дітей. На засідання
виносяться питання теоретичного і практичного характеру. Проведено відкриті
виховні години у 7-ому (класний керівник Єрмоченко О.В.) та 10-ому(класний керівник
Марчук Л.М.) класах. Колеги протягом року діляться досвідом ролі класного керівника
в розвитку творчої особистості дитини, досвідом громадянського та патріотичного виховання.
Активними є: Онищук Т.О., Захарова В.В., Марчук Л.М., Гоєк С.М.,Єрмоченко О.В.
Оскільки робота класного керівника вимагає знання психології, високої ерудиції,
тому звертається увага на різні форми і методи роботи: вони обмінюються досвідом
роботи, знайомляться з новими науково-методичними матеріалами стосовно виховання.
Педколектив особливу увагу звертає на всебічний, гармонійний розвиток особистості,
яка глибоко розуміє традиції і соціально-культурні цінності свого народу. Цікаво
пройшов День української писемності та мови, день учнівського самоврядування, свято
Миколая, Шевченківський тиждень, свято «Золота осінь», Олімпійський тиждень, свято
тата та ін. За це можна завдячувати класним керівникам та класоводам початкових класів.
Найголовніше завдання класного керівника - виховання високоморального підростаючого
покоління. Його робота потребує постійного самовдосконалення і руху вперед разом із
життям. В цьому питанні старається допомогти їм МО класних керівників.
Протягом року класні керівники вивчають стан здоров'я своїх підопічних, особливості
їх психічного та фізичного розвитку, вікові особливості. Велика увага звертається на
успішну адаптацію першокласників і п'ятикласників. Важливим завданням залишається захист
учнів від перевантажень у навчанні та їх поводження у колективі ( спілкування, дружба),
усунення гіперактивності в негативних проявах. Над цим в майбутньому слід більше
працювати класному керівнику СторчакЛ.А.
Нове педагогічне мислення, яке необхідно реалізувати класним керівникам у своїй роботі,
передбачає нове ставлення до особистості учня, гуманізацію навчального процесу,
демократизацію стосунків у класному колективі.
Аналіз роботи класних керівників свідчить, що вони стараються покращити свою роботу.
Класним керівникам слід більше використовувати в своїй діяльності такі форми роботи,
як вікторини, конкурси, диспути, заочні подорожі, анкетування, переважають бесіди та
однотипні сценарії. Слід звернути увагу і більш відповідально ставитись класним
керівникам 5-11 класів до проведення загальношкільних заходів.